Tuesday, November 9, 2010

AL HABBAH AS SAWDA plus MADU ARAB AL-BARAKAH


Kandungan : 400ml
HARGA:RM (RM 59.00 )

AL HABBAH AS SAWDA plus MADU ARAB AL-BARAKAH 3 DALAM 1
Khasiat Al-Habbah As Sawda (Nigella Sativa/Bijirin Hitam) Rasullah S.A.W bersabda “Sesungguhnya pada habbahtus as sawda terdapat ubat bagi segala penyakit kecuali maut”Ibnu Sina (pakar perubatan Cina) di dalam bukunya “Tha Canon of Medicine” habbahtus sawda mampu merangsangkan tenaga dalaman dan luaran membantu menghilangkan kepenatan dan memulihkan semangat.

Khasiat:::
Batuk, lelah/alahan paru-paru, penghadaman, barah, menegangkan kulit muka dan payudara, memperbanyak susu ibu dan keputihan berlebihan, masalah haid, menambahkan kecergasan mental dan seksual.

Khasiat Za’faran (Saffron) Za’faran merupakan sejenis tumbuhan ubat dan herba yang terkenal dan termahal. Diamalkan dalam perubatan Ibnu Sina dan Saiyadina Ali R.A. pernah menyatakan tentang za’faran tulin dicampur dengan madu, diminum sebanayk dua sudu pada setiap hari maka ia dikagumi tentang ingatannya. Penawar Mental Fizikal dan SpirituaL

Rasullah S.A.W bersabda “Barangsiapa yang menjilat madu tiga kali pagi dalam sebulan ia tidak akan diserang penyakit berat (di dalam sebulan)”Daripada Abu Hurairah “Gunakanlah dua penawar iaitu Al-Quran dan madu”Abdullah bin Maud “Sebaik-baiknya minuman adalah madu”“Belahlah mulut bayimu dengan madu, za’faran dan kurma ajwa”“Sesiapa yang ingin menjadi Al Hafiz dan fasih berkata-kata hendaklah amalkan madu dan za’faran”“(kami memilih madu dari republik Islam Iran kerana khasiatnya yang banyak disebabkan lebah di sana menghisap madu dari pohon-pohon kurma, tiin zaitun, delima dan sebagainya yang mana kesemua buah-buahan ini disebut dalam Al-Quran dan kitab-kitab perubatan Islam tentang khasiatnya yang banyak)

”KHASIAT AL HABBAH AL SAWDA (AL-BARAKA)Lelah, asma, paru-paru berair, resdung, batuk kahak, lendir, demam, menguatkan anti bodi, perokok, mencuci dada, jerawat, darah kotor, membuang angin, penghadaman, gastrik, batu karang, ulser, buasir, jantung dan limpa, darah tinggi, kencing manis, arthritis, sakit sendi, gaot, sejuk badan, darah rendah, mengurangkan kolesterol dan lemak, memulihkan tenaga segera dan untuk ahli sukan/kerja berat.

Cara minum:::
Di minum sebelum sarapan pagi bersama air suam.
Kanak-kanak : 1 sudu pagi dan 1 sudu malam - minda, antibody, lelah dan cacing
Remaja : 2 sudu pagi dan 2 sudu malam - kitaran haid, keputihan, senggugut, darah kotor, mencantikkan pinggang
Lelaki Dewasa : 2 sudu pagi dan 2 sudu malam - masalah ketegangan zakar, masalah seksual, mati pucuk, memekat air mani, buah pinggang, menambahgel sendi/lutut dan tenaga.
Wanita  Dewasa : 3 sudu pagi dan 3 sudu malam- membersihkan usus, sakit puan/rahim, wanita selepas bersalin, kemandulan, keguguran, cegah barah, lelah, perokok, kahak, batuk
Kerja berat/ahli sukan : 2 sudu pagi dan 2 sudu malam, disyorkan minum bersama Halia Madu.

No comments:

Post a Comment